Jag har så mycket mer att säga...

För mig är det en självklarhet men det har det inte alltid varit.
Vi behöver alla hinder i livet, för att kunna utvecklas. Det vi har lite svårt att förstå är väl bara det att det är inte målet som betyder något i slutändan, det är vägen dit.
Detta har ni hört miljoner gånger men då kan ni väl sluta vara så trögfattade och istället fundera lite på vad det betyder, för er!
För mig är det = tecken att må bra & medveten tillvaro. Något jag lärt mig från min mor.
Du kommer aldrig kunna påverka yttre situationer och överraskningar livet kommer bjuder på.
Kanske ibland men det kommer aldrig vara långvarit och det är en energi du ger och inte får tillbaka.
Det är ju så fascinerade med oss människor, att vi faktiskt kan påverka en situation, utan att fysiskt påverka den.
Det är bland dom jobbigaste sakerna man kan göra men vi kan alla göra det. Vi har alltid ett val.
Att bli medveten om hur luften luktar, trafikljudet låter bla.bla. detta är flum som inte alla är beredda att ta åt sig.
Hur man gör det, det spelar ingen roll. Bara man hittar ett sätt  som fungerar för en själv.
Att vara medveten om hur man mår, att lyssna på sig själv, att göra det som är bäst för sig själv.
Du är viktigast i ditt liv!



Jag hade ett val idag och jag gjorde något åt det!
Slutade jobba 20.00. Jag var trött och hemma 21.15.
Då tog jag en timmes promenad med min vän Magnus.
Fin mörk vårkväll och precis vad jag behövde.
Frisk luft och få röra sig, det är sex för själen!

Thank you and goodnight!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0