PotatisPiroger á la Virgin

Gjorde Piroger för första gången i mitt liv.
Det märks inte att jag har jobbat som kock, kan jag lugnt säga.


Men dom vart goda så om du skulle få för dig att göra Piroger någon dag så kommer receptet här:

Börja med att skala typ 16 potäter
Undertiden som vattnet kokar upp..................................
Hacka 4 gula lökar, chili (utan kärnor) och paprika
Koka Potatisarna
Undertiden blandar du 9dl mjöl, 300g margarin, 2 tsk bakpulver, 2tsk salt, i en stor bunke
Fräs 900g färs med löken&co
Ha i köttbuljon, krossade tomater, oregano, rostad paprika, tomatpure eller hur du vill ha din köttfärs.
det är bara att blanda i massa roliga saker, blir oftast ganska gött
Undertiden som köttfärsen puttrar, fixar du potatisen
...och blandar det med Mjölshoffsan
Sätt ugnen på 200C
Min älskade Claes som tränade mig i kocktävling när jag var liten, lärde mig att degen ska vara som en gravid kvinnas mage. Det kommer den här degen med potatis aldrig bli!
Kavla den inte!
...Du kan försöka men jag lyckades inte. Använd händerna People, det är mysigt!
Para ihop köttfärsen och degen, äggPensla och skicka in skiten i ugnen. Mellan 20 - 50
...Undertiden är det dags att diska
När dom är klara har du matlåda 1 månad framöver! Grattis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0